OFPOF

Tarkovski'yi "Anlamamak" İçin Anlaşılır Nedenler

-
614
Etkileşim
Ofpofer
Ofpofer
Ofpofer
Whatsapp'ta Paylaş Yukarı Çık
Whatsapp'ta Paylaş Yukarı Çık
Tarkovski'yi "Anlamamak" İçin Anlaşılır Nedenler
675 izlenme
Ofpofer
-

Her yanda hızlı bir yaşamın olduğuna dair birçok şey duyuyorsun...

Nostalgia: Çünkü nostalji onların gelecekteki geçmişini; bir artı bir beden konforuyla güvene alıyor…Çünkü nostalji onlardan hesap soramıyor…Nostalgia ah Nostalgia...

Nostalgia: İtalya'da sürgün yaşayan ve kendisi gibi sürgün olan eski bir rus müzisyenin intiharını araştıran bir Rus şair ile seneler evvel evini yakmış ve ailesinden ayrılmış bir meczup arasındaki ilişkiyi anlatan bir Tarkovski filmi. 

Nostalgia: bu yukarıda söylenenlerden seslerin çıkarıldığı birşeydir. Nostalgia ülkesini terk etmiş ve vatan özlemi duyan bir entelektüelin hikâyesini anlatır. sinema dilinde pek rastlanmayan monologlar bu filmde fazlaca kullanılmış, böylelikle vatana duyulan özlem pekiştirilmiştir. Filmin çekimleri sırasında Tarkovski'nin sürgünde olması filmin başrol oyuncusunun aslında Tarkovski'yi oynadığı fikrini ortaya çıkarmıştır. Filmin ana karakterinin hasta olması ve Tarkovski'nin de filmden üç yıl sonra bir hastalık nedeniyle ölmesi bu düşünceleri desteklemektedir.

1. Andrei'nin İtalya'ya Düşüşü

Andrei'nin İtalya'ya Düşüşü

*Nostalgia daki geniş alanın sorgulayıcı etkisine örnek için filmden aldığım ekran görüntülerinden birisi: Veda Edebildiğimize Sevindim...

Tanınmış bir Rus şair olan Andrei, 18. yüzyılda yaşamış ve Bolonya'da eğitim görmüş memleketlisi müzisyen Sosnovsky'nin hayatını araştırmak için İtalya'ya gelir. güzel İtalyan tercümanı eşliğinde Toskana'dayken mutsuz evliliğinin, karısının ve çocuklarının Rusya'daki hatırası onu avlar. Seyahati giderek içsel bir serüvene dönüşürken mistik bir aydınlanma, şairin yolunu aydınlatacaktır.

2. Özgür değilsin...

Özgür değilsin...

*Bu ekran düşü ise 'Tarkovski Aynasına' verilen bir söz, eğer buraya bakıyorsan: Özgür değilsin.

3. Bagno Vignoni'nin delisi...

Bagno Vignoni'nin delisi...

Bagno Vignoni'nin delisi ya da yaşayanların acizliği ve düşten alınan bir düşsızısı: Fazla büyük usta kalmadı...Zamanımızın gerçek kötülüğü budur...
İnsanoğlu dinle!

4. İnsanoğlu dinle!

İnsanoğlu dinle!

Domenico burada, Bagno Vignoni'nin delisi. Hayır, onun deli olmadığını biliyorum. Öyleydi, bunu anlayacaksın. O burada Roma'da, bir gösteri için. Üç gündür konuşmalar yapıyor.

5. Nasıl gidiyor?

Nasıl gidiyor?

Nasıl gidiyor? Kalbin nasıl? Bilmiyorum, sınıra dayandım. İçimde hangi atam konuşuyor? Hem aklımda hem de bedenimde... Aynı anda ayrılamam. Bu yüzden tek kişi olamıyorum. Kendimi aynı anda sayısız şey olarak hissedebiliyorum. Fazla büyük usta kalmadı. Zamanımızın gerçek kötülüğü budur. Kalbin yolları gölgelerle kaplanmış. Yararsız görünen seslere kulak vermeliyiz. Okul duvarları, asfalt ve refah reklâmlarının Uzun kanalizasyon boruları ile dolu beyinlere...Böceklerin vızıltıları girmeli.
Her birimizin gözlerini ve kulaklarını...Büyük bir rüyanın başlangıcı olan şeylerle doldurmalıyız. Birisi piramitleri yapacağımızı haykırmalı. Yapmamamızın bir önemi yok! O isteği beslemeliyiz... Ve ruhun köşelerini esnetmeliyiz...Sınırsız bir çarşaf gibi. Dünyanın ilerlemesini istiyorsanız...El ele vermeliyiz. Sözüm ona sağlıklıları...Sözüm ona hastalarla karıştırmalıyız.

Siz sağlıklı olanlar! Sağlığınız ne anlama gelir? İnsanoğlunun bütün gözleri, içine...Daldığımız çukura bakıyor. Özgürlük faydasızdır...Eğer gözlerimizin içine bakmaya...Yemeye, içmeye ve...Bizimle yatmaya cesaretiniz yoksa! Dünyayı yıkıntının eşiğine getirenler...Sözüm ona sağlıklı olanlardır.

6. Çoğunlukla 'yavaştan biraz daha yavaş tempolu' bir filmdir

Çoğunlukla 'yavaştan biraz daha  yavaş tempolu' bir filmdir

Anlatılara göre; Dostoyevski, Tolstoy okuyarak büyümüş Tarkovski o yüzden kimi zaman didaktikleşen diyaloglarla anlatır anlatmak istediklerini. Çoğunlukla 'yavaştan biraz daha  yavaş tempolu' bir filmdir, Nostalgia...

Kendini; kendimim dediğin şeyi başkasının seninde boğma ihtiyacı: Nostalgia

7. Müzik olarak yağmur damlalarının kullanıldığı bir film: Nostalgia

Müzik olarak yağmur damlalarının kullanıldığı bir film: Nostalgia

Tarkovski'nin, belki de en az müzik kullandığı çok sesli filmi: Nostalgia

"Bir damla ve bir damla daha iki damla etmez. Daha büyük bir damla
eder."

ÜYE GİRİŞİ
Whatsapp'ta Paylaş Yukarı Çık
X
Galerinin bağlantısını kopyala
Bu galerinin bağlantısı aşağıdadır. Kopyalayarak arkadaşlarınızla kolayca paylaşabilirsiniz.